W czerwcu miałam okazję uczestniczyć w rozmowie z Maciejem, z devstyle.pl, o gamedevie. Spontanicznie, wyszła ciekawa rozmowa o początkach w branży i o tym jak ją postrzegam w kontekście gier mobilnych.
Jeśli jesteś zainteresowany moimi początkami, tym jak projektuje się i programuje gry mobilne, jakie osoby tworzą zespół, jakie są ich role i jak analizowane są działania graczy – kliknij i posłuchaj!
Chcesz więcej gamedevu?
Poniżej wstawiam zbiór stron, o których wspomnieliśmy w czasie rozmowy. Sprawdź je i przeczytaj jakie sztuczki zostały stworzone w grach, by gracz poczuł się lepiej. 🙂
A gdybyś miał jakiekolwiek pytania, pisz śmiało! Z chęcią porozmawiam i odpowiem na nurtujące Cię kwestie.
DevTalk
Poruszane tematy
- Portal z ofertami pracy – Skillshot.pl
- Sztuczki designerów wpływające na przyjemność rozgrywki (Twitter)
- Sztuczki designerów wpływające na przyjemność rozgrywki (Artykuł, ang.)
- Wstydliwe workaroundy (Twitter)
- Książka: “Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry” Jason Schreier
Silniki gier
Jeśli jesteś zainteresowany tworzeniem gier, poniżej wrzucam linki do tutoriali odpowiednich silników — wchodząc tam znajdziesz mnóstwo materiałów, które od samego początku przeprowadzą cię przez wszystkie etapy tworzenia gry. Według mnie niższy próg wejścia ma Unity, szczególnie, że językiem wykorzystywanym w nim jest c#. Jeśli zaś twoim marzeniem jest robienie gier AAA, przeznaczonych na konsole i PC – obecnie jest to domeną C++ i silników albo stworzonych specjalnie na potrzeby studia, albo Unreala.
-
Unity
- Tutoriale – świetne wprowadzenie dla początkujących, jak różnież średniozaawansowanych do nowych funkcji
- Unreal Engine
Jeśli szukasz innych miejsc w sieci traktujących o grach od strony deweloperskiej to od siebie mogę dodać bardzo merytoryczny blog Marka Winiarskiego — mWin oraz serię podcastów na youtubie — Przegrani. Sprawdź też stronę “o mnie” jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na mój temat 🙂